1 stycznia 2025 r. weszła w życie zmiana ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawy o opłacie skarbowej. Zmieniła się zasada uiszczania opłaty skarbowej od pełnomocnictw podpisanych elektronicznie przez mocodawcę i składanych za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
Numer konta bankowego, na które należy uiszczać opłatę skarbową, zależy od formy składanego pełnomocnictwa i sposobu, w jaki dostarczy się je organowi:
- pełnomocnictwo w formie elektronicznej składane przez PUESC. Jeśli pełnomocnictwo w formie elektronicznej jest składane za pośrednictwem serwisu PUESC i mocodawca ma adres siedziby na terytorium Polski – opłatę skarbową należy wpłacić na konto bankowe organu podatkowego właściwego ze względu na adres siedziby mocodawcy. Jeżeli pełnomocnictwo w formie elektronicznej jest składane za pośrednictwem serwisu PUESC i mocodawca nie ma adresu siedziby na terytorium Polski – opłatę skarbową wpłaca się na konto bankowe Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.
- pełnomocnictwo składane poza PUESC. Jeśli pełnomocnictwo (bez względu na formę) jest składane z w inny sposób niż za pośrednictwem serwisu PUESC (np. e-mailem, pocztą tradycyjną, bezpośrednio w siedzibie organu) – sposób uiszczenia opłaty skarbowej nie zmienił się. Opłatę skarbową należy wpłacić na konto bankowe organu właściwego ze względu na miejsce złożenia dokumentu, czyli tak jak dawniej, np. Urzędu Miasta w Poznaniu.
Jeżeli uiszczono opłatę skarbową na niewłaściwy numer konta bankowego, można skontaktować się z organem, na konto którego wpłacono opłatę skarbową i poprosić o jej zwrot.
Więcej o udzielaniu upoważnień i opłacie skarbowej dowiesz się w naszej kancelarii.